Black Friday to wyjątkowy dzień w roku dla sprzedawców, w szczególności dla tych z branży e-commerce. Może być świetną szansą dla Twojego biznesu, by zwiększyć nawet kilkukrotnie przychody ze sprzedaży. Wystarczy tylko dobrze się przygotować do tego dnia i zaplanować skuteczne działania marketingowe. Poznaj 8 pomysłów na zwiększenie sprzedaży w Black Friday – z fokusem na sklepy online, ale niektóre możesz też wykorzystać, jeśli prowadzisz sklep stacjonarny.
1. Zareklamuj się w social media
Wykorzystaj płatne reklamy w social media by dotrzeć do klientów. Bądź kreatywny – stosuj nie tylko przekazy słowne i obrazki, ale też rób relację, kręć filmiki. Social media to dziś główny kanał dotarcia do klientów.
2. Stwórz zestawy na Boże Narodzenie
Black Friday to często pierwszy moment, w którym klienci postanawiają kupić świąteczne prezenty. Dlatego świetnym pomysłem jest proponowanie całych zestawów świątecznych w promocyjnych cenach.
3. Dawaj gratisy
Każdy lubi dostać coś za darmo. Oferuj klientom drobne upominki do wyboru z kilku opcji lub prezent-niespodziankę do każdego zamówienia. W ten sposób przyciągniesz klientów, zaciekawisz ich, a może nawet zbudujesz przywiązanie do marki, jeśli gratis będzie nietuzinkowy. Darmowy dodatek niewielkim dla Ciebie kosztem może wywołać buzz w sieci – zadowoleni klienci będą dzielić się dobrym doświadczeniem z Twoją marką w kanałach social media.
4. Oferuj bezpłatną wysyłkę
Wielu konsumentów odstraszają od zakupów w sieci koszty wysyłki. Dlatego doskonałą promocją i magnesem na klientów są zerowe koszty wysyłki. Oczywiście proponuj je tylko przy zakupach tego dnia lub ustal limit kwotowy, od którego obowiązuje darmowa wysyłka. Zachęcisz klientów do wydania jeszcze więcej w Twoim sklepie tego konkretnego dnia.
5. Uruchom pop up message lub specjalny landing page
Na stronie internetowej uruchom specjalny pop up message lub landing page z informacją o promocjach na Black Friday, a także, jeśli dotyczy, z przekierowaniem do zakładki z rabatową ofertą. Dzięki temu klienci od razu po trafieniu na Twoją stronę www będą zachęceni do skorzystania z atrakcyjnej oferty. Te komunikaty czy strony uruchom na kilka tygodni przed Czarnym Piątkiem. Pamiętaj o odpowiednim przygotowaniu strony mobilnej i dopasowaniu komunikatu pop-up do smartfonów. To bardzo ważne w czasach, gdy ruch ze smartfonów stanowi ponad połowę czasu spędzanego online na świecie – 53,3%. Korzystanie z mobilnych stron www wypiera powoli ruch online na laptopach czy komputerach stacjonarnych.
6. Stosuj rabaty cenowe i kody rabatowe
To, co jest istotą Black Friday, to obniżki. Klienci szukają rabatów na konkretne towary lub kodów, które obniżą cenę całego koszyka w sklepie online czy stacjonarnym. Wybierz strategię cenową – obniż cenę części produktów lub proponuj kod rabatowy, np. w newsletterze, na social media, który dodany do koszyka czy podany przy kasie obniży wartość całości zakupów np. o 20%.
7. Proponuj ograniczone czasowo lub ilościowo oferty
Aby zbudować potrzebę nagłego skorzystania z promocji, ogranicz ją czasowo tylko do Black Friday, ewentualnie do weekendu rozpoczynającego się w Czarny Piątek. Innym sposobem limitowania oferty tak by wydawała się wyjątkowa i ekskluzywna, jest promocja tylko na wybrane produkty. Stwórz oddzielną zakładkę na stronie z tymi produktami lub wystaw je na specjalnym stoisku w sklepie stacjonarnym.
8. Opracuj komunikację na Black Friday
Przygotuj strategię komunikacji na Czarny Piątek, która będzie spójna w social media, na stronie www, w newsletterze. Nie działaj przypadkowo – wybierz grupę odbiorców i do nich kieruj przekaz reklamowy. Publikacje umieszczaj już kilka tygodni przed Black Friday, potem im bliżej tego dnia, tym więcej komunikatów wysyłaj różnymi kanałami. Najwcześniejszy komunikat z promocjami na Czarny Piątek wyślij klientom subskrybującym newsletter. Dodaj w nich specjalny kod z promocją na Black Friday.