Strefa klienta Zaloguj się do: Panelu faktoringu Panelu pożyczki

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Nasz doradca wkrótce się z Tobą skontaktuje.
Skorzystaj z faktoringu SMEO,
a pieniądze na konto otrzymasz w 5 minut!

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Wkrótce się z Tobą skontaktujemy.

Dziękujemy za umówienie spotkania!

Na wskazany adres e-mail wysłaliśmy zaproszenie
na spotkanie on-line. Do zobaczenia!
Skorzystaj z faktoringu SMEO,
a pieniądze na konto otrzymasz w 5 minut!

Dziękujemy za subskrypcję naszego newslettera!

Będziesz otrzymywać informacje o SMEO. Skorzystaj z faktoringu SMEO, a pieniądze na konto otrzymasz w 5 minut!

Najnowszy wpis:

Kto to faktorant?

Czytaj

Próg i wskaźnik rentowności w firmie

Czytaj

Kapitał pracujący w firmie

Czytaj

Najnowszy wpis:

Kto to faktorant?

Czytaj

Próg i wskaźnik rentowności w firmie

Czytaj

Kapitał pracujący w firmie

Czytaj

Rozwój biznesu

Jak skutecznie zarządzać zespołem? 14 przydatnych porad!

smeo_admin

27.07.2022 r

3 minut czytania

Zarządzanie ludźmi to nie lada sztuka, która wymaga szerokich i różnorakich umiejętności. Trzeba być jednocześnie empatycznym i stanowczym, obdarzać zaufaniem zespół, ale też nie tracić nigdy nad nim kontroli. Sprawdź nasze praktyczne porady na skuteczne zarządzanie teamem – do wdrożenia od zaraz!

1. Dobierz właściwych pracowników

Praca u podstaw, czyli przy rekrutacji pracowników czy wyborze osób do danego projektu, procentuje. Jeśli zatrudnisz właściwe osoby, które świetnie uzupełnią Twój zespół, to zarządzanie nim okaże się bułką z masłem. Zawsze analizuj nie tylko indywidualne umiejętności, ale też wartość, którą nowy pracownik może wnieść do Twojej ekipy.

2. Poznaj swój zespół

Poświęć czas na poznanie swojego zespołu i nawiązanie z każdym dobrej relacji, a także ustalenie jego/jej mocnych i słabych stron. Osiągniesz to m.in. przez zespołowe i indywidualne rozmowy.

3. Obdarz team zaufaniem

Nie możesz wiecznie kontrolować i podejrzewać o nieprawidłowości swoich pracowników. Obdarz ich kredytem zaufania, by zyskać szacunek.

4. Zadbaj o motywację i integrację

Dobrym sposobem na zbudowanie zaufania, wzajemnego poszanowania i świetnych relacji jest organizowanie cyklicznych spotkań integracyjnych. Ponadto pamiętaj o właściwej motywacji, zarówno finansowej, jak i pozafinansowej poprzez bonusy, dodatki czy inne bodźce.

5. Pamiętaj o feedbacku

Regularnie oceniaj postępy i prace podopiecznych, wskazując ich mocne i słabe strony, kierunki rozwoju, krytykując to, co było złe i chwaląc dobre praktyki.

6. Planuj działania

Planuj spotkania, działania, etapy pracy nad projektem, zadania i cele krótko- oraz długoterminowe. Wykorzystuj narzędzia do zarządzania organizacją i wskazówki, jak skutecznie zarządzać czasem, tak by nie wdarł się chaos.

7. Stawiaj realne wymagania i konkretne cele

Nie wymagaj od pracowników rzeczy nierealnych, ponad ich kompetencje i umiejętności. Wyznaczaj klarowne i możliwe do zrealizowania cele oraz harmonogram ich wdrożenia, zarówno na poziomie zespołowym, jak i indywidualnym.

8. Właściwie rozdzielaj zadania

Gdy już dobrze poznasz swoich pracowników, ich mocne i słabe strony, to bez przeszkód rozdzielisz zadania tak, by trafiały do osób, które najlepiej się nimi zajmą. Deleguj obowiązki sprawiedliwe, tak by nikt nie pracował za kogoś innego i też nikt nie czuł się niepotrzebny.

9. Doceniaj pracowników

Doceniaj pracowników za ich ciężką pracą i sukcesy, kreatywność, a także samodzielność w działaniu, oraz nagradzaj poprzez premie czy pozafinansowe bonusy (np. elastyczne godziny pracy, możliwość pracy z domu etc.). Chwal na spotkaniach w cztery oczy, ale także na forum zespołu.

10. Krytykuj konstruktywnie

Pamiętaj by nie tylko chwalić, ale też krytykować, jednak zawsze konstruktywnie z uzasadnieniem swojej opinii. Jako lider nie możesz być pobłażliwy.

11. Rozwiązuj konflikty

Rozwiązuj wszelkie spory u ich źródła i w zalążku. Nie ignoruj problemów, bo gdy eskalują, możesz mieć do czynienia z długotrwałymi negatywnymi skutkami.

12. Dbaj o rozwój pracowników

Oferuj pracownikom kursy i szkolenia, tak by mogli podnosić swoje kompetencje. Dzięki temu zyskasz wartość dodaną w całym zespole, a ponadto pokażesz pracownikom, że zależy Ci na ich rozwoju.

13. Skup się na komunikacji

Komunikacja to podstawa w skutecznym zarządzaniu grupą ludzi. Planuj cykliczne spotkania 1-2-1, zespołowe, wideo rozmowy czy stosuj komunikację na chacie i mailową, by zawsze wiedzieć, co się dzieje w Twoim teamie.

14. Bądź asertywny i kontroluj sytuację

Rządź silną ręką, tak by nie było wątpliwości, kto jest liderem. Nie zgadzaj się na wszystko i nie pozwól sobą manipulować. Musisz mieć autorytet, a Twoje zdanie zawsze powinno być decydujące.

smeo_admin

Data publikacji

27.07.2022 r.

Ocena: 1,00 (1 opini)
Loading...

Zapisz się do newslettera

  Adres e-mail *  

Czytaj dalej

Sprawdź inne wartościowe wpisy

Złóż wniosek online