Z tego artykułu dowiesz się...
Podcasty stały się już tak popularne, że mają swoje święto – 30 września obchodzimy Międzynarodowy Dzień Podcastów. To idealna okazja, by zaprzyjaźnić się z podcastami, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście. Możecie zacząć od niosących cenną wiedzę podcastów biznesowych, które polecaliśmy Wam swego czasu, lub wybrać podcasty z zakresu motywacji, inspiracji, zmiany. Takie, które dają kopa do działania!
Podcasty na fali wznoszącej
Podcastów słucha coraz więcej Polaków. Według badania Tandem Media z Grupy Radiowej Agory „Słuchacz podcastów w Polsce” za rok 2021 już 31,3% internautów słuchało przynajmniej raz w miesiącu jakiegoś podcastu. Co tydzień podcast włączał już co piąty użytkownik Internetu. Wzrost zasięgu tygodniowego w stosunku do roku 2020 wyniósł 4 punkty procentowe. Słuchających jest coraz więcej, ale także rośnie znacząco oferta podcastów. Od 2019 roku przybyło ich w Internecie aż 7000! I to tylko tytuły w otwartej dystrybucji, udostępniane za darmo.
6 motywacyjnych podcastów
Czego słuchać, by zmotywować się do działania, większej produktywności, zainspirować czy przygotować na życiową zmianę? Sprawdź poniższe 6 podcastów!
Lepiej teraz
Podcast Radosława Budnickiego, certyfikowanego coacha, który rzucił pracę w korporacji, by szerzyć wiedzę o stoickiej filozofii życiowej. W swoim podcaście opowiada właśnie o niej plus o drodze do życiowej zmiany, wartościach, o tym, jak cieszyć się życiem. Zaprasza czasem gości. Na Spotify jest już 230 odcinków jego podcastu, a każdy to dawka wartościowej wiedzy podana w bardzo przystępny sposób.
Z pasją o mocnych stronach
Kolejny podcast od certyfikowanego coacha – Dominika Jaszczuka, trenera Gallupa, mentora produktywności i autora bloga nearperfectperformance.com. Jaszczuk w swoim podcaście, jak sama nazwa wskazuje, skupia się na tym, jak odkryć swoje mocne strony i z ich pomocą podejmować decyzje, polepszać produktywność, rozwijać się. Idealne słuchowiska dla tych, którzy mają problemy z poczuciem własnej wartości. Znajdziesz na Spotify już ponad 190 odcinków.
Podcast Kamili Rowińskiej
Znana w sieci przedsiębiorczyni, coach, autorka książek o rozwoju osobistym i biznesie, a także prezeska Fundacji Kobieta Niezależna, prowadzi też swój podcast. Opowiada w nim bez lania wody i w ciekawy sposób o tym, jak podejmować wyzwania, pracować nad swoimi mocnymi stronami, brać odpowiedzialność za czyny. W nagraniach nierzadko odwołuje się do własnego doświadczenia i porad Briana Tracy’ego, światowego guru rozwoju osobistego i psychologii biznesu, z którym miała okazję współpracować.
Stacja Zmiana
Obecnie ten podcast prowadzi Katarzyna Michałowska, do 2019 roku nagrywała go razem z Tomaszem Nadolnym. Michałowska to dziennikarka, szkoleniowiec i mentorka. Organizuje warsztaty z aktywnego słuchania, zarządzania stresem i odkrywania własnej osobowości. Jej podcast to propozycja dla osób, które chcą coś zmienić w życiu, ale nie wiedzą jak lub boją się nowego, ale także dla tych wszystkich, którzy zmiany lubią i często je wdrażają. To rozmowy o zdrowiu psychicznym i fizycznym, emocjach, duchowości, rzeczywistości społecznej, decyzjach spontanicznych i przemyślanych. Podcast prowadzony jest w formie rozmów z wartościowymi gośćmi. Jest ich już nagranych grubo ponad setka, zatem jest czego posłuchać.
Rozwój osobisty dla każdego
Cykl nagrań od Wojciecha Strózika, twórcy internetowego i menedżera, który podchodzi do motywacji i rozwoju bardziej od strony biznesowej. Są tu tematy o zarządzaniu zadaniami, urządzaniu ergonomicznego miejsca pracy czy porady fizjoterapeuty. Merytorycznie i rzetelnie, dobra propozycja dla osób chcących rozwijać siebie i swoją firmę. Dostępnych jest już prawie 200 odcinków.
Przekonajmy się
Bardzo znany i lubiany podcast o rozwoju osobistym i motywacji, a także o produktywności, odkładaniu zadań na święte nigdy i czczym planowaniu, wypaleniu zawodowym czy lęku przed porażką. Prowadzi go Andrzej Tucholski, psycholog biznesu, strateg skuteczności, pisarz, scenarzysta. Nagrał już ponad 70 odcinków, wszystkie znajdują się na Spotify.
Paulina
Brand Manager w SMEO. Od kilkunastu lat związana z branżą marketingu, reklamy i biznesu. W SMEO odpowiada za strategię komunikacji, kreowanie wizerunku i wzmacnianie rozpoznawalności marki.