Rozwój biznesu
10 dobrych praktyk budowania relacji z klientem
smeo_admin
03.08.2022 r
•
3 minut czytania

Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Nasz doradca wkrótce się z Tobą skontaktuje.
Skorzystaj z faktoringu SMEO,
a pieniądze na konto otrzymasz w 5 minut!
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Wkrótce się z Tobą skontaktujemy.
Dziękujemy za umówienie spotkania!
Na wskazany adres e-mail wysłaliśmy zaproszenie
na spotkanie on-line. Do zobaczenia!
Skorzystaj z faktoringu SMEO,
a pieniądze na konto otrzymasz w 5 minut!
Dziękujemy za subskrypcję naszego newslettera!
Będziesz otrzymywać informacje o SMEO. Skorzystaj z faktoringu SMEO, a pieniądze na konto otrzymasz w 5 minut!
Rozwój biznesu
smeo_admin
03.08.2022 r
•
3 minut czytania
Przy prowadzeniu własnej firmy dobre relacje z klientami to kluczowa sprawa. Obecnie, gdy konkurencja w każdej branży jest ogromna, nie wystarczy już tylko wysłać maila z ofertą i czekać na odzew. Trzeba poświęcić wiele czasu i środków by zbudować świetne relacje z klientami. Poznaj 10 praktyk, które możesz wdrożyć od razu, by poprawić kontakty z klientami!
Oczywiście nie chodzi tu o to, by umawiać się z klientem na drinka…ale by widzieć w nim kogoś więcej niż tylko osobę mającą kupić produkt czy usługę lub imię i nazwisko na liście w newsletterze. Postaraj się nawiązać przyjazne stosunki z klientem poprzez interesowanie się jego potrzebami i wymaganiami, small talk, opowiadanie trochę o sobie i wizji swojego biznesu etc. Wyjdź poza ramy suchego przedstawiania oferty i postaraj się zaprzyjaźnić ze swoim klientem.
Maile są już mocno passe. Dziś kontakty buduje się nie tylko newsletterem, ale też poprzez kanały social media. Warto pisać do klientów na LinkedInie czy komunikować się przez Messengera, Instagrama. To także szybsze i wygodniejsze.
Unikaj żargonu, nowomowy, technicznego bełkotu. Wyrażaj się jasno i zrozumiale, a w komunikacji stawiaj na język korzyści – odbiorca i to, co zyska, mają być w centrum Twojego przekazu, nie produkty czy usługa sama w sobie.
Bądź elastyczny na każdym polu – przy składaniu oferty, ustalaniu terminów, komunikacji. Dopasuj się do klienta, bo to Tobie zależy na transakcji najbardziej. Proponuj narzędzia, usługi, produkty, które idealnie pasują do klienta – to wymaga wpierw poznania jego potrzeb. Nie wciskaj każdemu tej samej rzeczy.
Drobne gesty jak mail z podziękowaniem za zakup, rabat na urodziny, zwracanie się w komunikacji po imieniu budują dobre relacje. Rozpieszczaj klientów i podchodź do nich z szacunkiem. Zawsze każdego traktuj indywidualnie, a nie jak kolejny numer transakcji sprzedaży.
Nie zapominaj o kliencie po zawarciu transakcji – proponuj obsługę posprzedażową, możliwość dopytania się o jakieś kwestie, dokupienia komplementarnych produktów, naprawę gwarancyjną itp. Wyślij też ankietę czy zapytanie z prośbą o ocenę procesu sprzedaży.
Nie skupiaj się tylko na komunikacji od siebie, ale uważaj też na zwrotne sygnały od klientów. Wszelkie sugestie, uwagi, nawet krytyczne, mogą być na wagę złota i pomogą poprawić Ci produkt czy proces transakcyjny w przyszłości. Doceniając komunikaty od klienta, dasz mu do zrozumienia, że jego zdanie jest dla Ciebie ważne.
Łagodnie rozwiązuj wszelkie konflikty, zawsze używaj słów dziękuje, przepraszam, proszę. Niby oczywista sprawa, ale czasem umyka w ferworze prowadzenia biznesu. Savoir vivre w relacjach z klientami jest nie do przecenienia.
Nie daj o sobie zapomnieć. Wysyłaj cyklicznie wiadomości, proponuj sezonowe obniżki, oferty czy rabaty.
Nie bądź nachalny, bombardując klienta całą swoją ofertą. Zamiast tego postaraj się zrozumieć jego potrzeby i zaoferuj mu produkt czy usługę, która na nie dokładnie odpowiada. Rozmawiaj z klientem i słuchaj tego, co ma do powiedzenia, dzięki czemu będziesz mógł zaplanować celową komunikację i ofertę.
Czytaj dalej
Sprawdź inne wartościowe wpisy